7 extrémních novodobých monster, která milujeme kvůli jejich výjimečnosti
Jedná se o auta různých značek z odlišných konců světa, ale spojuje je jedna důležitá věc. Vypadají brutálně, na okruhu se vyrovnají dnešním hypersportům a hlavně ukazují zdvižený prostředníček všem zástupcům ekologie.
Obrovský desetiválec z Viperu, velký osmiválec dopovaný twin turbem v Corvette nebo vyšperkovaný atmosférický šestiválec boxer od Porsche. To jsou poslední výkřiky našich milovaných strojů zla, které v příštích letech zřejmě vymřou.
Pokud vám na účtě leží nějaký ten milion a rádi byste jej investovali, ale zároveň si ho pořádně užili, kupte jedno z následujících aut. Ačkoliv je většina z nich úplně nových, tak díky své odlišnosti si jej nepořizují jen tak nějací zbohatlíci. Musíte je totiž umět řídit, a to sakra pořádně. Až na výjimky tím pádem prodeje nejsou zrovna vysoké a jejich cena do budoucna spadne minimálně a během dalších pár let hezky naroste.
Dodge Viper ACR
Viper končí! Tato zpráva nedávno otřásla světem a stane se tak už za necelé dva roky. Důvodem jsou příliš nízká prodejní čísla. Každý si totiž pořídí raději Challenger HellCat nebo konkurenční Corvette. A já absolutně nechápu proč.
8.4 litrový desetiválec se musel zrodit přímo v pekle a momentálně mě nenapadá nové auto s větším motorem, které si dnes můžete koupit. Převodovka je manuální a zadní kola mají za úkol přežvýkat 654 koní a krouťák 868 Nm, jenž dokáže odtáhnout i měsíc. Hmotnost pouhých 1548 kilogramů a samé staré, léty ověřené technologie, díky nimž na okruhu zesměšní třeba Bugatti Veyron SS, Pagani Huayru a s takovým Porsche 911 GT3 RS si prý doslova vytře zadek.
Na nějakou aktivní aerodynamiku moderních Evropanů a Japonců rychle zapomeňte. Tady se o vše stará lízátko, macatý difuzor a gigantické křídlo. Ačkoliv tu hrál roli jen vzduch obíhající karoserii, design je nesmírně povedený a na silnici se neotočí jen hluchý a slepí člověk zároveň. Děti bude budit ze spaní a pokud má nějaké auto charakterizovat největší zlo, je jím jednoznačně Viper ACR.
Výkony jsou stejně extrémní jako pohonné ústrojí a vzhled. Stovka mu sice zabere necelé čtyři sekundy, ale dvoustovkou v doprovodu hlasitého koncertu desetiválce letí už za 11.8 sekundy. Maximálka je kvůli okruhovému zaměření a požadavkům na co největší přítlak ”jen” 285 km/h.
Pokud se říká, že 911 GT3 RS je závodní auto na silnici, tak potom nevím, ze které planety pochází ACR.
Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series
Zeptejte se automobilových novinářů na nejbrutálnější novodobý Mercedes. Myslíte si, že jím je snad SLS AMG Black Series, AMG GT S, SLR McLaren nebo snad nějaké CLS z dílen AMG Performance? Ano, sice jsou extrémní, ale ani ne z poloviny jako SL65 AMG Black Series. Auto ukazující, že i v chladném Německu může vzniknout něco, co vytvoří úsměv větší, než má Joker v Batmanovi.
Šestilitrový dvanáctiválec supersportovnímu autu většinou naprosto stačí. Klukům v dílně AMG se to ale zdálo málo a doplnili jej o dvě turbodmychadla. Výsledný výkon je… Opravdu to chcete vědět? Ano? Tak si sedněte a něčeho se pořádně chyťte. 670 koní, ale to není vše. Stádo hřebců je doplněno něčím ještě mohutnějším, točivým momentem o hodnotě 1000 Nm, který musel být omezen, jinak by roztrhal pětistupňovou automatickou převodovku. Jo a se vším se musí vypořádat zadní kola, těm pneumatikám vážně nezávidím.
Kromě výkonu přibyly i rozšířené blatníky, větší otvory pro přívod vzduchu a decentní křídlo. Naopak zmizela stahovací střecha, aby dala prostor vyšší torzní tuhosti a srazila hmotnost na i tak vysokých 1870 kilogramů.
Stovku zvládá za 3.8 a dvoustovku za 10.9 sekundy. Na cílových rovinkách se přibližuje číslu 320 km/h.
Porsche 911 GT3 RS
Vždyť je to jen 911-ka. Nemá velký motor, brutální výkon, ani nijak výrazný vzhled a i tak v našem výběru nemůže chybět. Je zde jako samurajská katana vedle Thorového kladiva, ostrý skalpel vedle dvouručního meče nebo Ant-Man vedle Shreka.
GT3 RS se vyznačuje svou přesností, jedinečným charakterem a schopností ujet i mnohem výkonnějším soupeřům. Pod kapotou bije skromné šestikomorové srdce typu boxer, jehož objem 4.0 litru produkuje obligátní výkon 500 koní a ”směšný” točivý moment 580 Nm. Jenže je přenášen přes nejdokonalejší dvouspojkovou převodovku PDK na zadní kola a za úkol má rozpohybovat muší váhu 1420 kilogramů.
To v kombinaci s učebnicovou aerodynamikou, skvělým řízením a geniálním podvozkem znamená pořádně rychlá kola na okruzích i zvracející spolujezdce na okreskách. Stovku zvládá za 3.3, dvoustovku za 11.8 sekundy a s dostatečně dlouhou rovinkou to lze rozkutálet až na 310 km/h. Je sleeperem mezi supersporty a spoustě majitelům nejnovějších Lamborghini potom v zatáčkách vyrazíte dech.
Chevrolet Corvette Z06 C7
Lidé si pořád nemůžou zvyknout, že ne každý Američan je stavěný pouze na rovinky a opovrhují tak velmi schopnými auty, jako je nový Viper nebo Corvette Z06. Ta už je u své sedmé generace a postupem času se stává čím dál lepším strojem pro dobývaní světových okruhů. Ta aktuální Z06 C7 zatopí i mnohem dražším soupeřům, vlastně nezatopí, ona je spráská jako psy a nechá brečet v boxové uličce!
Chlubí se skvostem z dílen GM, kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, který je schopný zadními koly škubat asfalt silou 861 Nm a rozdupávat jej kopyty 659 hlavého stáda koní. Nejlepší na tom všem je, že kromě automatu můžete dostat i pořádný manuál. A je o zábavu nebo u méně schopných o smrt postaráno
Vzhled je výrazný, agresivní a absolutně funkční. Pod tím namachrovaným zevnějškem se skrývá muší váha 1598 kilogramů.
No a na závěr to, co vás zajímá nejvíc, čísla! Stačí mu 4, ne, 3.5, vlastně taky ne, ale pouze 3.2 sekundy ke zrychlení z nuly na stovku. Kolem dvoustovky se prožene za 10.2 sekundy a zastaví se až za bájnou hranicí 300 km/h.
Aston Martin V12 Vantage S
Nenápadný, ani ne tak agresivní, jako spíše elegantní a jemný. Brutalitu prozrazuje jen pár výdechů na kapotě, zanedbatelné aerodynamické doplňky a výrazné barvy karoserie. Nejlepší na tom všem je, že pod tím sympatickým a náramně krásným kabátkem se ukrývá klasická koncepce sportovního auta, kterou Aston Martin přivedl k dokonalosti. Nebudete s ním srážet setinky na závodních okruzích, ale každou ulici projede v doprovodu hromobití a padajících omítek. No a podívejte se na něho, není překrásný?!
Pod kapotou duní, kvílí a burácí 5.9 litrový dvanáctiválec, který je stále zastáncem atmosférického plnění. Není to však jen o zvuku a pozlátku na povrchu, ale ani čísla nejsou malá. Zadní pneumatiky se perou s výkonem 573 koní a točivým momentem 620 Nm. Ještě před tím tyto fyzikální veličiny putují přes 7 stupňový automat nebo geniální manuál, se kterým nejmocnější Vantage nutně potřebujeme!
Na stovku zrychlí za nevýrazné 4 sekundy a dvoustovka mu trvá 12.5 sekundy. Potom si zajde na dlouhý anglický čajík a pokračuje až do 330 km/h. Jenže V12 Vantage S není o číslech, vždyť se na něj podívejte! Při jízdě s ním se budete smát jako šílení.
Noble M600
Neznámý sporťák s motorem od Volva, to přece nemůže dopadnou dobře. Omyl. Noble M600 kraluje každému okruhu, na který se jen podívá a nepotřebuje k tomu spousty elektronických pomocníků a hi-tech technologií.
Za řidičem dřímá bestie původem z SUV XC90… No, nesmějte se mu, vážně ne. 4.4 litrový osmiválec byl značně upraven a osazen dvěma turbodmychadly. Díky nim může přes manuál poslat na zadek výkon až 659 koní a drtivý točivý moment 838 Nm. A věřte mi, že to není důvodem, proč je mnohem rychlejší jak ostatní. Mimo to, že se nemusí prát s žádnými elektronickými systémy jako je ESP či ABS, tak nesoupeří ani s žádnou hmotností, váží totiž jen 1277 kilogramů.
To vše zapříčiňuje skvělé zrychlení, kdy i s manuálem zmákne stovku za 3.2 sekundy a kolem dvoustovky se prožene jednoznačně nejrychleji ze všech zmíněných aut. Dokonce i maximální rychlost je o ligu výš, nezastaví se ve 330, 350, ani 360, ale pokračuje až na 363 km/h. Bravo!
Gumpert Apollo Sport Mk II
Ehm, vlastně. Že je Noble nejrychlejší? Zapomněl jsem na ošklivý Gumpert Apollo Sport, kterému se jen těžko něco vyrovná. Soutěž krásy sice nikdy nevyhraje a něžné pohlaví v minisukni a na podpatcích z něj taky nadšené nebude, ale to vše dáte za hlavu, jakmile mu šlápnete na krk. Přítlak takový, až je skoro jedno jaký, v rychlosti 300 km/h by prý dokázal jet i vzhůru nohama. Jen se na něj nesmíte dívat, večer byste těžko usínaly, vypadá jak rozbombardovaný obličej patnáctiletého puberťáka. A na to, kdo vymyslel jméno ”Gamprd”, se mě prosím neptejte. Ale zní to sexy, co?
Uprostřed najdeme něco, co by mohlo pohánět i vesmírnou loď Enterprise. Ta podivná věc má 8 válců, dvě turba, objem jako dvě CocaColy s dvoudecovým plivancem k tomu a výkon 750 koní. Jo a točivý moment je směšných 900 Nm, jak to sakra může ta zadní náprava přenést?! O bleskurychlé řazení a zlomený vaz se postará sekvenční převodovka, která si nebere servítky s nikým a ničím, jen to tam práskne a rozkope vám záda. Jo a jestli vám některé ze zmíněných aut přišlo lehké, tak jste naivní stejně jako Miley Cyrus, tato obluda váží jen 1200 kilogramů.
Stovka pro něj není žádným měřítkem, prožene se kolem ní za 3 sekundy a zastaví se ve 330 km/h, kdy už jej dál nepustí extrémní přítlak.
.
« BENTLEY GT SPEED a BLACK EDITION TEST ojetiny Mercedes-Benz C 250 CDI 4MATIC Combi – Sympatický služebník »