30 let BMW M5
K příležitosti oslav 30. výročí vzniku modelu BMW M5 – zakladatele segmentu vysoce výkonných manažerských sedanů – přichází BMW s exkluzivní edicí současné, již páté generace modelu M5 s vyšším výkonem. Edice BMW M5 „30 Jahre M5“ (30 let M5) vznikne v limitovaném počtu pouhých 300 kusů určených pro celý svět. S výkonem 331 kW/600 koní a točivým momentem 700 Nm je tato speciální edice (kombinovaná spotřeba paliva 9,9 l/100 km, kombinované emise CO2 231 g/km) nejen nejvýkonnějším sériovým modelem BMW M5, který vznikl pod taktovkou BMW M GmbH, ale také nejvýkonnějším vozem v historii celé značky. Edice „30 Jahre M5“ sprintuje z 0-100 km/h za bleskových 3,9 sekundy. Exkluzivní vzhled, doplněný prvky z programu BMW Individual, a komfortně navržené detaily činí z této unikátní edice ceněný sběratelský kousek.
Rozsáhlý paket technologií pro ještě vyšší výkon.
Pod kapotou BMW M5 „30 Jahre M5“ pracuje 4,4litrový motor V8 s technologiemi M TwinPower Turbo, jehož výkon 441 kW/600 k převyšuje standardní model M5 o 29 kW/40 k. Nárůstu výkonu bylo dosaženo pečlivě navrženými úpravami elektronické řídicí jednotky motoru a zvýšením plnícího tlaku. Základem modifikací je paket Competition, který byl navržen pro výrazné zlepšení jízdní charakteristiky standardního modelu M5, a který je nabízen jako součást výbavy na přání pro standardní modely BMW M5. V případě limitované edice „30 Jahre M5“ je součástí základní výbavy. Paket Competition zahrnuje přepracované nastavení podvozku s tužšími tlumiči a pružinami a o 10 milimetrů nižší světlou výšku. Kromě toho je Aktivní M diferenciál pro ještě lepší trakci vybaven vlastní řídící jednotkou. Řízení má pro modely M specificky navržený posilovač Servotronic a strmější převod. Režim M Dynamic stabilizačního systému DSC je ještě více zaměřen na sportovní jízdu.
BMW M5 „30 Jahre M5“ upoutá pozornost a vryje se do paměti.
V souladu s oslavami výročí byl tento limitovaný model zušlechtěn v dílnách BMW Individual. Výsledkem je ještě působivější a dynamičtější vzhled. Velkou zásluhu na něm má okouzlující stříbrná metalická barva BMW Individual Frozen Dark Silver. Tato třpytivě matná barva zdůrazňuje elegantně muskulaturní tvary BMW M5 obzvláště působivě. Ledvinky přední masky chladiče, žebrování na bocích za předními koly s plaketou „30 Jahre M5“, kliky dveří a dvojité koncovky výfuku jsou vyvedeny v černém chromu a dodávají vozu decentní, avšak vysoce efektní nádech. To stejné platí o dvoubarevných 20palcových kolech z lehkých slitin s nestejným rozměrem pneumatik pro přední a zadní nápravu (vpředu: 265/35 ZR 20, vzadu 295/30 ZR 20).
Exkluzivní interiér vyzařuje nenápadnou eleganci a silnou dynamiku.
Také interiér BMW M5 edice „30 Jahre M5“ se zaměřuje na oslavu 30. výročí tohoto modelu. Tak například řidič i spolujezdec jsou po otevření dveří vítáni nápisem „30 Jahre M5“ na prazích, zatímco plaketa s nápisem „30 Jahre M5“ a pořadovým číslem limitované edice v počtu 300 kusů je integrována do hliníkové ozdobné lišty umístěné před místem spolujezdce. Logo „30 Jahre M5“ je také vyšité do všech čtyř hlavových opěrek sportovních sedadel. Řidič i spolujezdec se v limitované edici „30 Jahre M5“ mohou usadit do multifunkčních M sedadel, jejichž široký rozsah elektrického nastavování nabízí nejvyšší standardy v oblasti ergonomie a pohodlí. Kombinace černé kůže a alcantary přináší mimořádné pohodlí a vytváří, stejně jako antracitově černé alcantarové obložení středové konzole a výplní dveří, nezaměnitelné prostředí. Také M sportovní volant je potažený antracitově černou alcantarou. Mezi další charakteristiky speciální edice „30 Jahre M5“ patří vysoce výkonný audio systém s celkovým počtem 16 reproduktorů. Zákazníci mohou volit mezi aparaturami Harman Kardon s výkonem 600 W a 1200wattovým systémem Bang & Olufsen. Vizuálním ztvárněním, výbavou a výkonem je edice „30 Jahre M5“ více než pouhou stylovou variací zakladatele segmentu vysokovýkonných manažerských sedanů – ztělesňuje nový milník v jeho úspěšné třicetileté historii. Příběh, který začal v Mnichově u BMW Motorsport GmbH v roce 1984 i nadále zvedá tep všem automobilovým fanouškům po celém světě.
« McLaren bude konkurovat LaFerrari XX Porsche chystá spoustu změn v portfoliu, dočkáme se Caymana GT4 »