5 extrémně rychlých a levných kombíků
Trh ojetých aut není jen o naftové octavii, ale také o pořádných bestiích, které se sice tváří jako obyčejná rodinná kombi, ale pod kapotou mají pořádně výkonné motory. Navíc je jejich pořizovací cena nízká (to proto, že je nikdo nechce kvůli brutálnímu servisu během provozu). Tady je 5 těch nejzajímavějších kombíků, které vám nabídnou opravdu rychlé a zábavné svezení.
VW Passat R36 Variant
V roce 2008 měl Volkswagen jeden ze svých “šílených” momentů, kdy se nebál urvat ze řetězů a vybavil svůj Passat pořádným motorem – V6 3.6l! Co si budeme povídat, 300 koní a 350 Nm na 1,7 tuny vážící auto bohatě stačí, vždyť zvládne stovku pod 6 sekund a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Je víceméně jedno, jakou rychlostí jedete a na jaký kvalt, po přidání plynu se vůz ochotně rozeběhne a protože jde o atmosféru, lepší je rozhodně mít ji nad 4000 otáčkami, přičemž se nechá vytočit až do příjemných 7000 ot/min. Tento kombík by vás ani neměl zruinovat po následné koupi, je docela spolehlivý a údržba není tak přehnaně drahá. Lidé si vás však budou zaměňovat s dálniční policí a budou kvůli vám zpomalovat V každém případě, i tohle je dokonalý sleeper!
Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA
Dost možná jeden z nejhezčích a nejstylovějších kombíků všech dob. Alfa Romeo 156 Sportwagon je ztělesněné umění na kolech a k tomu verze GTA umí nabídnout i pořádnou dávku výkonu a vzrušení. Za vše může jeden z nejlepších šestiválců planety, kterému nikdo neřekne jinak než Busso. Výkon? Rovných 250 koní, tedy 184 kW při 6200/min. Točivý moment motoru vrcholí solidní hodnotou 300 N. m při 4800/min a takto vybavené vozy akcelerují z 0 na 100 km/h za 6,3 sekund a dokáží jet rychlostí až 250 km/h. Alfu GTA není od obou karosářských provedeních sedan a Sportwagon zrovna lehké odlišit. Neomračují totiž mohutnými křídly, ale nesou pouze decentní spoiler na předním nárazníku, nepříliš masivní prahové nástavce a nově tvarovaný zadní nárazník. Je úplně jedno jaké pověry jste o Alfě slyšeli, Busso patří k nejspolehlivějším motorům a téměř vůbec se nekazí. V tomto případě se jedná i o velmi dobrou investici, toto auto je totiž opravdu raritní. Je třeba si pospíšit, ceny začaly stoupat.
Audi RS6 Avant C5
Audi RS 6 quattro, jak zní celý název vozu, je nejvýkonnější verzí modelu A6. Jedná se o luxusní a zároveň velmi sportovně laděný vůz z produkce dceřiné společnosti quattro GmbH, která pro Audi vyrábí právě vysoce výkonné vozy. Model RS 6 je typický svým vpředu podélně uloženým motorem a převodovkou umístěnou ihned za ním. Stejně jako všechny modely řady S a RS využívá i Audi RS 6 pohon všech čtyř kol značky Torsen. O pohon automobilu se staral V8 motor o objemu 4,2 litru s pěti ventily na válec posílený dvěma turbodmychadly. Motor vyvinutý ve spolupráci s britskými specialisty z Cosworth Technology disponoval výkonem 450 koní v rozmezí 5 700 až 6 400 otáček za minutu. Točivý moment dosahoval výše 580 Nm a jeho vrchol byl dostupný od 1950 do 5 600 otáček za minutu. Na stovku tento uberkombi dokazal vystřelit za 4.7 sekundy a zdolal tak i mnoho dobových supersportů. RS6 je opravdu zběsilá raketa, supersportovní auto převlečené do rodinného kombi – co může být lepší, než vytrestat takovým autem opravdové sporťáky? Jen dejte pozor, povoz a servis tohoto auta je extrémně drahý a ceny náhradních dílů astronomické.
BMW 335i/335D Touring M Sport
BMW umí nabídnout rovnou dvě verze levných a extrémně rychlých ojetých kombíků generace E91. Je jen na vás, jestli sáhnete po dieselové 335d s výkonem 210 kW a brutálním kroutícím momentem 580 Nm. Svého času si vůz mezi motoristickými novináři vysloužil přezdívku M3d, která to vlastně vystihuje úplně nejlépe. V branži tehdy kolovaly euforické příběhy plné neskrývaného nadšení, neuvěřitelné zábavnosti a chvíle plné adrenalinu. Pokud preferujete benzín, je tady ještě o fous rychlejší 335i. Vůz má výkon 306 koní (225 Kw) a krouťák 400 Nm, které jsou k dispozici od 1300 do 5000 otáček za minutu – to vše znamená, že vůz se dostane na stovku za 5,5 sekundy. BMW 335i bez debat patří k nejlepším vozům své výkonové a cenové skupiny. Na rozdíl od mnoha z nich skvěle kombinuje každodenní použitelnost s výbušnou povahou ve vyšším spektru otáček. Generace E90 navíc patří k řidičsky přitažlivým autům – má skvělé řízení, výborný podvozek a dokonalý posez. Obě motorizace však nebyly vyhlášeny svou spolehlivostí, BMW zde tyto motory uvádělo, a tak se několik dětských nemocí našlo. Často odcházely turba a vstřikovače. Je lepší volit minimálně druhý rok po začátku výroby, kde se nacházejí inovované turba a vstřiky. Verze po faceliftu jsou pak úplně v pořádku. Servis ani provoz navíc není vůbec přemrštěný.
Subaru Legacy Kombi B4 3.0 Spec-B
S troškou nadsázky se dá říci, že se jedná o Porsche 911 v kombíku – pod kapotou tohoto Subaru totiž tluče šestiválcový boxer o objemu tří litrů a s výkonem rovných 180 kW. Točivý moment pak činí 297 Nm. Má klasicky nakřáplý zvuk, specifický nástup krouťáku a nádherné reakce na plynový pedál. Lineárnost zátahu, kdy 911.. teda Legacy opravdu mohutně zatlačí už od volnoběžných otáček a stejnou silou pokračuje až do omezovače je bezkonkurenční. Nad 4 tisíci otáček je navíc opravdu cítit jak motor nabíhá do špičky a ždímá ze sebe s každou otáčkou víc a víc síly, boží! Vůz má navíc opravdu poctivou mechanickou čtyřkolku se třemi diferenciály a k tomu ještě vypadá jako dokonalý sleeper. Spec-B se totiž příliš neliší od běžného legacy a rozdíl pozná jen Subaru fanatik. I v tomto případě se jedná o dobrou investici, kdy se očekává cenový růst. Servis je tradičně dražší, ale auto je vcelku držák.
« Toyota odhalila celosvětově první prototyp s hybridním pohonem flexible fuel Test Hyundai i40 1.7 CRDi Kombi. Mezi nejlepšími »