Volkswagen polo

Odhalen facelift Volkswagenu Polo včetně nových motorů

28. 1. 2014 • Novinky

Volkswagen Polo se v aktuální generaci dočkalo klasického faceliftu v polovině životního cyklu. Kosmetických změn není mnoho, mnohem více se toho událo pod kapotou, nastoupily tříválce a u několika motorů byl zvýšen výkon.

Začněme změnami na exteriéru vozu. Zepředu se neudálo téměř nic, jinak tvarovaný je pouze nárazník a mřížka chladiče vypadá také odlišně. Světlomety zůstaly beze změny vzhledu, pouze u vyšších specifikací dostanete sériově LED techniku pro potkávací světla. Vzadu byl opět předělán nárazník s větším prolisem pro SPZ a světla mají jinou grafiku. Celkově vzato tedy velmi umírněný pokrok, na druhou stranu Polo má tak nadčasový design, že není potřeba nic zásadně měnit.

Uvnitř najdeme nový tříramenný volant, středový panel s jinak řešeným ovládáním klimatizace a jinou grafiku budíků v přístrojovém panelu. K dispozici jsou pěti- a šestiapůl palcové displeje pro multimediální systém a vybrat si můžete parkovací kameru. Z větších modelů dorazili adaptivní tempomat, nouzové brždění pro městský provoz a ponárazový brzdový asistent.

Nejvíc změn, jak již bylo napsáno, se odehrálo na poli pohonných jednotek. Volkswagen se vytasil se třemi novými dieselovými tříválci o objemu 1,4 litru a s výkony 55, 66 a 77 kW. Mají nahradit starší jednotky 1,2 TDI a 1.6 TDI s výkony 66 a 77 kW. Nejslabší 1.4 TDI 55 kW bude pohánět Polo TDI BlueMotion a nabídne 210 Nm kroutícího momentu, spotřeba v kombinovaném cyklu má být na úrovni 3,2 litru na 100 km. Varianta s 66 kW má spotřebovat 3,4 litru a být tak o 21 % úspornější než starší 1.6 TDI se stejným výkonem.

Na poli benzínů se objevil přeplňovaný tříválec TSI s objemem 1 litr a výkonem 66 kW. Chlubí se spotřebou 4,1 litru na 100 km a ponese označení Polo TSI BlueMotion. Základní atmosférický tříválec 1,2 byl upraven a nyní je o 21 % úspornější díky rekuperaci brzdné energie a stop/start systému. Nabízen je také ve verzi s 55 kW, což je o 4 kW více než u předešlé verze. Nakonec může být faceliftované Polo vybaveno i jednotkou 1.2 TSI se 66 nebo 80 kW.

Výkonnější verze GT i GTI se také dočkaly pozornosti. GT bylo posíleno o 7 kW na výsledných 110 kW, motor je stejná 1.4 TSI s technologií vypínání válců, GTI narostl výkon o 9 kW na 141 kW (189 koní). Podle použité motorizace můžete mít tento vůz s pěti- nebo šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou. Laků je na výběr 15 a kola mají průměry v rozmezí 15 až 17 palců.

Do prodeje se upravené Polo dostane krátce pro své premiéře na autosalonu v Ženevě.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz