3 věci, které, byste měli vědět o havarijním pojištění
Havarijní pojištění je jedním ze dvou základních produktů autopojištění. Spadá pod něj vše, co nějaký způsobem chrání před finančními dopady škod způsobených přímo na pojištěném vozidle, kromě asistenčních služeb a polovičatých řešení nabízených i k povinnému ručení. Přesto ho využívá minimum majitelů vozidel a většina havarijních pojištění připadá na auta koupená na úvěr/leasing, kde ani motoristé nemají na výběr.
1. Svoje auto jinak neochráníte
Jakékoliv jiné řešení ochrany vašeho vozidla je přinejlepším nedostatečné, mnohdy však úplně zbytečné. Různé služby k povinnému ručení jako „ochrana před živly a zvěří“ jsou vlastně k ničemu, pouze zvyšují pojistné – podívejte se raději na internetovou kalkulačku povinného ručení, najděte si co nejlevnější nabídku a ušetřené peníze vložte do kvalitní havarijní ochrany. Váš automobil může postihnout tolik nepříjemností, že ochrana proti jedné z nich přímo vybízí zákon schválnosti (a pravděpodobnosti) k tomu, aby se vám přihodilo něco jiného.
2. Allrisk se vyplatí
Pro nové auto za půl milionu vyjde komplexní ochrana vozidla na nějakých 12 tisíc korun ročně s 5-10% spoluúčastí na hrazení škod. Poctivý all-risk ochrání před finančními dopady čtyř rizik:
- odcizení vozidla, nebo jeho části
- havárie (škoda na vozidle způsobená chybou jeho řidiče)
- živelní události (spadlý strom, povodeň,…)
- vandalismus (poškození/zničení neznámým pachatelem)
Pokud slevíte ze svých nároků, můžete se dostat na zlomkovou cenu pojištění, ale ochrana a cena jsou tu spojité nádoby – uberete na jedné straně a klesne i ta druhá. Lepším způsobem, jak ušetřit, je využít online pojištění aut, které vám dovolí snížit pojistné při zachování komplexní ochrany.
3. Aktualizujte smlouvy
Vaše nové vozidlo každý rok ztratí velkou část své hodnoty a cena havarijního pojištění se počítá hlavně z ní – proto si dejte pozor, zda každý rok pojišťovna adekvátně sníží pojistné. Máte na to nárok a je zbytečné platit pojistku za půl milionu, když vaše auto stojí polovinu.
PR
.« TEST Renault Clio 0.9 TCe Video – Trailer na Fast and Furious 6 »