buy-used-cars-lineup-720x405

Prodáváte auto? Odborníci radí počkat do jara

27. 2. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Nejlepší sezóna pro prodej auta teprve přijde. Pokud se chcete svého vozu zbavit, odborníci radí počkat alespoň do jara. Ještě více se pak ojetá vozidla prodávají na konci léta a na podzim. Vyplývá to z dat společnosti carVertical.

Prodejní doba vozu se odvíjí od několika faktorů, jako je typ vozidla, lokalita a aktuální situace na trhu. K rychlejšímu prodeji auta však může přispět i volba správného ročního období. Zjistěte, jak vybrat ideální dobu pro prodej vozidla a získat tak lepší cenu.

Na jaře se trhu s ojetými vozy daří

V období zimy není s prodejem ojetého auta příliš kam spěchat. Podle všeho se vyplatí počkat a prodat vůz nejdříve v březnu (kdy si až 8,2 % lidí z celkového počtu za rok pořídí přehled historie vozu). Dobrou volbou může být také duben (8,4 %) nebo květen (8,5 %), což naznačuje, že poptávka na jaře je mnohem vyšší než v zimě. Řada lidí, kteří plánují koupi vozidla, obvykle odkládá rozhodnutí na teplejší měsíce, aby se vyhnuli jízdě ve ztížených podmínkách.

„Řídit na jaře je snazší, protože dny jsou delší a hrozí méně nebezpečí, jako jsou mokré nebo zasněžené silnice. Začínající řidiči obvykle s řízením čekají až na jaro, kdy je možné vůz řídit za bezpečnějších podmínek, což ovlivňuje poptávku,“ vysvětluje Matas Buzelis, odborník na automobilový průmysl a vedoucí komunikace společnosti carVertical.

Vhodné období pro prodej vozu představuje také konec léta a začátek podzimu. V tomto ročním období si nejvíce přehledů historie kupující pořizují v srpnu (9,1 %) a v září (8,9 %). Ani to není překvapením, jelikož někteří řidiči si zase naopak chtějí obstarat vůz ještě před začátkem zimní sezóny.

Načasování je klíčové

Správné načasování vám může pomoci prodat vozidlo rychleji a také získat více peněz. Když je poptávka nižší, jsou prodávající často nuceni vyjednávat a zlevnit. Například prodávat kabriolet uprostřed zimy nemusí být úplně nejlepší nápad, jelikož zájem o ně samozřejmě roste především na jaře a v létě. Vozy typu SUV a ty s pohonem všech kol mají naopak v zimě stálou poptávku, protože kupující často hledají bezpečnější auto s dobrou trakcí.

„Může být vhodná doba pro koupi vozidla, ale ne pro jeho prodej. Sezónní poptávka často vychýlí misky vah při vyjednávání na stranu kupujícího, protože některá vozidla mohou v zimních měsících vyžadovat i dodatečné výdaje na servis a úschovu,“ říká Buzelis.

Během svátků lidé odkládají velké nákupy

Mezi nejhorší měsíce, kdy můžete uvažovat o prodeji vozu, patří určitě prosinec a leden. Mnoho lidí totiž šetří své peníze na svátky a vyhýbá se tak jiným větším nákupům. Po konci roku pak většina z nich potřebuje čas na zotavení a začíná znovu šetřit, což vede k menšímu počtu transakcí na trhu s ojetými vozy.

Ekonomická situace má rovněž velký vliv na důvěru spotřebitelů. Lidé totiž v době recese, inflace nebo jakékoli jiné ekonomické nejistoty odkládají velké nákupy, například nemovitostí nebo právě vozidel.

Podle společnosti carVertical připadá na prosinec pouze 7,6 % ročních prověření automobilů. Jak však upozorňuje Matas Buzelis, ojeté auto, které je v dobrém stavu a má čistou historii, se může prodat rychleji, protože poptávka po zachovalých vozidlech je větší než kdykoli předtím. Poskytnutím přehledu historie potenciálním kupcům můžete také přispět k rychlejšímu prodeji vozu, protože to vytváří pocit důvěry a transparentnosti.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz