Renault Captur v nové generaci i jako hybrid s dojezdem 45 kilometrů
Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.
Na mimořádně silném konkurenčním trhu prošel Nový Captur přerodem a posílil „DNA“, která mu zajistila úspěch. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Nabízené služby odpovídají modelu vyššího segmentu.
Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.
Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.
Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.
Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.
Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.
Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.
Nový Captur se modernizuje rovněž v oblasti pohonných jednotek s rozšířenou nabídkou benzinových i dieselových motorů ve výkonech 100 až 155 koní (benzinové motory) a 95 až 115 koní (naftové motory). Jedná se o motory poslední generace s optimalizovanou spotřebou paliva a optimalizovanými emisemi, které jsou vybaveny špičkovými technologiemi umožňujícími splnit nejnovější platné normy.
Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. Nový Captur, který představuje úspěšný model a je určen co nejširší veřejnosti, bude průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridní technologie.
Díky motorům 1,0 TCe a 1,3 TCe i motoru E-TECH Plug-in vyvinutých Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, nový Captur perfektně ztělesňuje synergie, na kterých staví spolupráce společnosti skupiny Renault a jejích aliančních partnerů.
Nový Captur respektuje tradici průkopníka na trhu a v roce 2020 bude k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Renault díky Alianci, která využila veškeré své zkušenosti evropského lídra v oblasti elektromobility, zpřístupňuje hybridní pohon veřejnosti, aby jedinečný zážitek z jízdy byl dostupný pro každého. Captur se zaměřuje na potřeby zákazníků, pro které je často jediným vozem v domácnosti, a u všestranného modelu s plug-in hybridním pohonem poskytne nejdelší dojezd v elektrickém režimu a nejlepší výkony na trhu.
Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.
Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobná jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trhu pro zcela nové potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.
Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Může fungovat bez spotřeby paliva na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu. Nový Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.
TCe 100: všestranný základ
Po vzoru nové generace modelu Clio je Nový Captur další model z řady vozů Renault, který využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. To vše mu umožňuje snížit emise CO2 a přitom ještě zlepšit požitek z jízdy. S výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 Zajišťuje došlo k nárůstu výkonu o 10 koní a točivého momentu o 20 Nm.
TCe 130 GPF: kombinace dynamičnosti a hospodárnosti
Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 koní a s točivým momentem 240 Nm, který se osvědčil u předchozí generace a u mnohých jiných modelů řady Renault, byl převzat do produktové řady nové generace modelu Captur. Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem. Umožňuje dynamický styl jízdy při zachování nízké spotřeby a nízkých emisí CO2, čímž se stává stěžejním motorem pro Nový Captur.
TCe 155 GPF: maximální potěšení z jízdy
Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí ještě více využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.
Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 Nm. To umožnilo optimalizaci spotřeby a emisí CO2 v rámci homologačního protokolu WLTP.
VZNĚTOVÝ MOTOR
Blue dCi 95 a 115: nejnovější generace dieselů pro větší hospodárnost
Nový Captur nabízí dvě dieselové verze pro zákazníky, kteří najedou velký počet kilometrů. Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC, která má 7 stupňů.
Nový Captur je postaven na nové generaci modulární platformy Aliance nazvané CMF-B, která byla poprvé použita nové generace modelu Clio. Vývoj probíhal od roku 2014 v Technocentre v Guyancourtu a využívá až 85 % nových dílů v porovnání s platformou předchozí generace vozů Captur.
Nová CMF-B platforma přináší novému Capturu celou řadu výhod. Má lehčí architekturu než předchozí platforma. Také se může pochlubit aerodynamickým podvozkem, který zlepšuje. Tato dvě zlepšení snižují spotřebu paliva a emise CO2. Nový Captur je tišší, zejména díky lepší zvukové izolaci v motorovém prostoru. Hladiny hluku jsou přibližně o 1,5 až 2 dB nižší, a to při rychlostech
0 až 130 km/h.
Pro zajištění nejvyšší možné bezpečnosti se platforma CMF-B vyznačuje použitím vysokopevnostních ocelí a lepidla pro lepší spojení ocelových částí. Tato zlepšení přinášejí cestujícím nejvyšší úroveň bezpečnosti. Bezpečnost je také posílena bezpečnostními systémy, které jsou k dispozici díky platformě CMF-B.
Vstup nové platformy do modelové řady Renault je nedílnou součástí hlavních cílů strategických plánů „Drive the Future“ a „Alliance 2022“. Do roku 2022 bude na sdílených platformách CMF vyráběno 70 % vozidel Aliance a 80 % vozidel skupiny Renault (CMF je zkratka pro skupinu Common Module Family).
Renault EASY DRIVE: kompletní nabídka asistenčních systémů řidiče
Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Cílem těchto asistenčních systémů je přinést řidičům větší klid na cestách.
Vrcholnou novinkou je Highway & Traffic Jam Companion, tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.
Tyto systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Pokročilé jízdní asistenční systémy), které jsou k dispozici u nového vozu Captur, jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.
« V první polovině roku bylo na trhu v nabídce téměř 600 tisíc ojetin Test FIAT 124 Spider Lusso. Sushi po italsku jako dokonalý recept »