5 nejlepších ojetých sporťáků do milionu korun
Dnes se podíváme na pět nejlepších sportovních ojetin, které si můžete pořídit do milionu korun. Jsou mezi nimi exotické značky jako Maserati, Porsche či Corvette, ale lze najít i skvělá řidičská auta od značek jako je Subaru nebo BMW.
Porsche 911 Carrera 996
Dlouho jsem tuto generaci přehlížel, opovrhoval jí a přitom je to klasická chyba, kdy soudíme něco jen podle obalu, vzhledu. Řidičsky je to totiž auto, které vám poskytne absolutní nirvánu. Žádné elektronické náhražky, aktivní podvozek, výfuk, vyvažování motoru…nic. Jen čistá mechanika, volant a manuální převodovka. A hlavně fantastický podvozek a normami nepřiškrcený atmosferický plochý šestiválec. Výkon 221 kW (300 k) a točivý moment 350 Nm na 1320 kg váhy auta stačí, vlastně je to i na dnešní dobu nadprůměrně rychlé auto. 996 je totiž stále relativně malá a velmi lehká. Na stokilometrovou rychlost dosprintuje za 4.8 sekundy! 3,4 litrový plochý šestiválec si dokonce neřekne ani o velký přísun potravy. Při řádění na okreskách během natáčení videa jsem se dostal k 13 litrům. Cesta Praha Brno po dálnici znamenala odběr lehce přes 8 litrů. Spotřebou vás tedy rozhodně nezrujnuje. 996 je nyní na historickém minimu a jde ji koupit za opravdu dobré peníze a víte co? Měli byste to udělat dokud ta možnost je. Nepředpokládám rapidní nárůsty v ceně a základní verze rozhodně nebude vhodná investice, nicméně je to dnes nejlevnější cesta k ikoně s názvem 911. A nebudete litovat, jak už jsem zmínil na začátku, řidičsky je to naprosto fantastické auto. Jeho problém tkvěl vždy v tom, že po dlouhých letech naboural klasický design předchozích 911. Pokračování…
BMW M3 E92
S generací E92 odešel poslední atmosferický motor v nabídce mnichovské značky, a to konkrétně jeden z nejlepších – vidlicový osmiválec 4.0 l s výkonem 420 koní a s maniakálním apetitem po otáčkách. M3 je ikona, legenda a vždy, když sedám do aktuální generace si říkám, že BMW nemůže vyrobit lepšího nástupce. Jenže oni to prostě udělají. Rozdíl mezi E46 a E92 není tak dramatický, ale E92 je ještě dotaženější a vyspělejší. Něco málo přibrala, rozměry se zvětšily, ale jízdně se jedná o jedno z nejlepších sportovních aut světa, a to zejména díky své dokonalé univerzálnosti. Když chcete, umí jet pohodlně, tiše a za spotřebu běžného silnějšího dieselu a po zmáčknutí legendárního tlačítka M se přetransformuje v šílence, co právě utekl z psychiatrického zařízení. V těchto ohledech si je hodně podobné s Porsche 911, jen je díky klasické koncepci motor vepředu a pohonu zadních kol daleko hravější. M3 je jedno z nejlepších sportovních aut světa. Její univerzálnost je ohromující stejně jako zážitky, které umí poskytnout. Je to vůz dvou tváří. Pokračování…
Subaru Impreza WRX STi 2011 a dále
Subaru WRX STI sedan se vrací k původní karosářské koncepci a díky obrovskému křídlu a agresivnímu bodykitu budí pozornost všude, kde se vyskytnete. Karoserie typu sedan navíc umožnila konstruktérům zlepšit podvozek a umírnit tak náklony karoserie v zatáčkách. Za vše mluví fakt, že tato verze “Imprezy” je nejrychlejším sériovým Subaru všech dob a třeba okruh Nurburgring zvládlo obkroužit za neuvěřitelných 7:55 minut. Říká se, že moderní sportovní čtyřkolky vyměkly a nenabízejí již tolik charakteru jako tomu bylo dříve – není to pravda! Možná Mitsubishi Lancer ve své desáté evoluci opravdu výrazně zženštil, ale Subaru je pořád charakterní auto pro drsňáky libující si v dravém jízdním stylu po vzoru rally. WRX STI nikdy nebylo sterilní okruhovou zbraní, ale vymetačem rozbitých okresek a tím stále zůstává a dokonce rychlejší než kdykoli jindy, jen je s ním nyní snadnější žít! Pokračování…
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6 patřil ve své době mezi nejlepší sportovní auta z amerického kontinentu. Má obří 6.2-litrový osmiválec s výkonem 436 koní a točivým momentem 574 Nm. Vypadá skvěle a pokud počasí dovolí, můžete díky koncepci targa sundat střechu. Corvette je pekelně rychlá, zábavná a brutální. váží pouze 1462 kilogramů a stovku zvládá zdolat za 4.3 sekund, přičemž se zastaví až u rychlosti 306 km/h.
Maserati 3200 GT
Drobná karoserie doplněná o roztomilou masku a krásná bumerangová zadní světla. Po nastartování se tento roztomilý sporťák promění v uřvané monstrum, jehož 3.2-litrový přeplňovaný osmiválec produkuje výkon 368 koní a točivý moment 309 Nm. Hmotnost je 1590 kilogramů a zrychlení z nuly na stovku zabere jen 5.1 sekund a umí to rozpálit až na 280 km/h. A hlavně je to kus!
« Audi uvádí na český trh dva nové modely RS Pick-up od Mercedesu je realitou – Třída X oficiálně! »