10 aut, do kterých investovat (2. část)
Vytvořili jsme pro Vás druhou část žebříčku deseti aut, kvůli kterým vyberete všechny své úspory, půjčíte si a dokonce vykradete banku. Proč? Protože v příštích letech na nich pohádkově zbohatnete!
Tento díl je věnován speciálně pro fanoušky slavné německé automobilky Porsche. Všude se však zaměřují na nejstarší modely 911 a už mi to přijde, tak nějak, ohrané. Tím pádem jsem vybral dva vozy, které nejsou ani pět let staré a i přes to jejich hodnota už vzrostla téměř na dvojnásobek.
Porsche 911 GT3 RS 4.0 (9 000 000 Kč – 12 000 000 Kč)
Jak ji jen nazvat, jak říct, co je toto monstrum zač. Když se zamyslíte, je to docela komplikované. Jedná se vlastně o nejrychlejší verzi, zrychlené verze, rychlé verze, docela obstojně svižné 911. Abyste mě pochopili, začátek je u 911 Carrera, potom pokračujeme k GT3, přes GT3 RS, až po žiletkově ostrou GT3 RS 4.0, už chápete? Dá se tvrdit, že auto je závodním vozem s homologací pro běžné silnice. Do prodeje se dostal v roce 2011 v limitované sérii 600 kusů. Cena nového vozu činila 4 544 000 korun, dnes se více jak zdvojnásobila a za opravdu hezký kousek můžete zaplatit přes 10 milionů korun, a to nemluvě o téměř neježděných kusech, které se závodního okruhu ani nedotkly.
Pod tím krásným zevnějškem se ukrývá 4.0 litrový šestiválcový boxer s atmosférickým plněním, jeho výkon činí rovných 500 koní v 8 250 ot./min. a produkuje točivý moment o hodnotě 460 Nm v 5 750 ot./min. Všechna síla je přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Podvozek mělo na starosti závodní oddělení Porsche a největší důraz byl kladen na co nejnižší hmotnost vozu, kvůli tomu je skoro celá karoserie z karbonu a odlehčených materiálů, zadní okno z plastu a ztenčily se dokonce i koberečky. Hmotnost je parádních 1 360 kilogramů a s hodnotou 2.72 kg/koně se jedná o špičku ve své třídě. Samozřejmostí jsou karbon-keramické brzdy, aby Vás mělo co zastavovat z těch extrémních rychlostí.
Vzhled charakterizuje bílá nebo černá barva s šedým pruhem a s červenými doplňky. Dále se od GT3 RS 3.8 liší jiným předním nárazníkem s malými spoilery před předními koly, největší peckou je však gigantické zadní křídlo. Díky skvělé aerodynamice je při nejvyšších rychlostech dosaženo přítlaku 190 kg. V interiéru najdete pouze skořepinová sedadla a téměř žádnou výbavu, pouze bezpečnostní klec.
Z 0 na 100 km/h vystartuje za 3.9 sekundy a dvoustovkou upaluje za necelých 12 sekund. Maximální rychlost je více jak 310 km/h a Nurburgring pokoří za 7 minut a 27 sekund.
Porsche 911 GT2 RS (9 300 000 Kč – 13 500 000 Kč)
S časem 7 minut a 18 sekund na slavném Nurburgringu se tento vůz zapsal do dějin, stal se totiž nejrychlejším sériově vyráběným sporťákem od Porsche a zároveň nejrychlejším sériovým autem na tomto legendárním okruhu. Jedná se o ostřejší verzi klasické 911 GT2, která je takovým Turbem s náhonem na zadek. Své majitele GT2 RS stála 6 500 000 korun a prodávala se v limitované edici o počtu 500 kusů. Dnes ji nekoupíte pod 9 milionů korun a opravdu krásný kus si vyžádá klidně 13 milionů korun.
V jeho útrobách se skrývá 3.6 litrový šestiválec boxer přeplňovaný twin-turbem. Výkon se vyšplhal až na 620 koní a 700 Nm točivého momentu, vše je posíláno na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Hmotnost tu byla největším nepřítelem, tak se použitím uhlíkových vláken a odlehčených materiálů srazila na 1 370 kilogramů. Podvozek dostal nové pružiny, přeprogramované adaptivní tlumiče, stabilizaci, karbon-keramické brzdy a spoustu dalších vymožeností.
Na venek se jedná o jednu z nejbrutálnějších 911 dnešní doby, která do svého vzhledu dokázala zabudovat i ladné tvary každodenní použitelnosti. Členitý přední nárazník, roztažené prahy, kola s centrální maticí, velké nádechy před zadními koly, difuzor, dvě koncovky výfuku a překrásné přítlačné křídlo. Interiér byl odlehčen a objevíte v něm odlehčená závodní skořepinové sedadla, bezpečnostní rám a všudypřítomnou alcantaru, moc výbavy zde nehledejte, tady jde jen o jedno, a to je rychlost, nepředstavitelná rychlost.
Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.3 sekundy, na 200 km/h za 9.4 sekundy a rozjede se až na masivních 330 km/h.
.
« Hyundai Elantra 2016 vyfocena Lamborghini Huracán dostane náhon na zadní kola »