TEST Opel Corsa 1.4 A/T – Pro manželku ideál
Opel Corsa je na poli malých levných hatchbacků stálicí a jeho historie spadá až o několik dekád dozadu. Nová generace označovaná jako Corsa E je již pátá v řadě, a technicky vychází z řady minulé. Vlastně by se dalo říct, že se spíše jedná o facelift, ale za to opravdu rozsáhlý. Opel se zaměřil zejména na úpravu designu exteriéru a snažil se auto oživit stylovým lookem módní kabelky, ehmm, tedy aktuálními trendy. Corsa si tak bere několik charakteristických linek a detailů z velmi hezkého modelu Adam (proč ji nepřejmenovali na Eva?) a nezbytný korporátní frame přední masky. Výsledkem je hezké, roztomilé auto, které tak trochu špulí pusu do zrcadla a chystá se na garážovou selfie.
Našpulený, nenašpulený – vypadá to fajn, cool a funky. V rudé barvě pak Corsa křičí do světa a ještě více zdůrazňuje své sexy ostré rysy, které zřejmě uspokojí i chlapskou část klientely, a nemyslím si, že se bude jednat pouze o kadeřníky. Největší překvapení přichází po otevření dveří – interiér se opravdu nenese v duchu evoluce, ale hotové revoluce. Kvalitní materiály, vynikající zpracování a nával nejmodernější techniky a bezpečnostních asistentů. Povedlo se to navíc i designově a je na to radost pohledět. Moc se mi líbil tříramenný sportovní volant, který navíc skvěle padl do rukou a byl ideálně tvarovaný. Jo a neměl žádné nesmyslné zploštění, a tak z něho nevzniklo hranaté cosi. To ostatně platí i o řadící páce. Z řidičského hlediska jsou ovládací prvky naprosto nadprůměrné.
Sedadla jsou ukotvena možná příliš vysoko, ale jsou pohodlná a dokonce poskytnou i trochu opory. Infoteinment systém a jeho sedmipalcový display patří k naprosté špičce a na svém segmentu je vyloženě nad průměrem stejně jako krásná grafika a zpracování palubního počítače v kapličce před řidičem. Corsa nestrádá ani co do prostoru a nabízí větší vnitřní prostor, než třeba aktuální Fabia, ovšem na úkor velikosti kufru. Pokud jste chalupář a nebo nutně potřebujete vozit o pár stovek litrů kyslíku navíc, podívejte se ke konkurenci.
Pod kapotou je atmosférická čtrnáctistovka, která je doplněna o klasický šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Výkon je 66 kW, tedy 90 koní, což bohužel není zrovna moc. Začneme ale plusy. Převodovka umí řadit poměrně hladce, ale při zbrklém zacházení s plynovým a brzdovým pedálem ji lze snadno rozhodit. Oplývá však výbornou kultivovaností a… A to je asi tak všechno. Díky automatu je motor líný, má pomalé reakce a svižnější jízda je vyloženě za trest. Člověk by od takto pohodového a klidného motoru čekal i podobně umírněnou spotřebu, ale opak je pravdou. S tímto prckem není problém jezdit za 10 litrů, což je na takto malé auto opravdu hodně.
Podvozek hraje zejména na komfort a v klidném cestovním režimu potěší výbornou filtrací nerovností a plavností. Má tendenci se lehce pohupovat a zejména ve městě je díky tomu jízda ukázkově komfortní. Corsa zvládne i rychlejší tempo, kdy se silnice drží statečně a netrpí přehnanou nedotáčivostí. Pokud se ale váš mozek přepne do režimu “pirát”, vezměte si sebou kinedryl a připravte se na mořskou nemoc. Podvozek se začne zběsile naklánět, houpat a znejistí. Autu bych však křivdil, kdybych řekl, že je to zásadní nedostatek. Není. Malý hatchback není stavěný na sportovní jízdu a jeho esa jsou v jiných disciplínách.
Nová Corsa mě moc překvapila a stále nechápu, proč je ve svém segmentu tolik přehlížená. Aktuální generace je jednoduše výborná. Jako bonus pak dostanete kvalitní zpracování, pohledný design a nadprůměrný interiér.
Plusy
+ interiér, provedení a zpracování detailů
+ prostornost a dobrá ergonomie
+ dobře dávkovatelné brzdy
+ dospělé jízdní vlastnosti a poskytovaný komfort
+ režim řízení City
+ integrovaný nosič kol v zadním nárazníku
Mínusy
– přeposilované řízení
– méně pohodlná zadní sedadla
– vyšší hluk od zpětných zrcátek a áčkových sloupků
– menší zavazadelník
« Toto Audi RS2 devětkrát objelo zeměkouli – Přesto stojí pořádný balík Toto je nejojetější BMW M5 na trhu – Nevypadá zle a stojí méně než Fabia »