volvo-s60-2024-4

Test ojetiny Volvo S60: Skvělé auto za rozumné peníze

3. 9. 2024 • Novinky, Ojeté vozy

Luxus, bezpečí, dokonalý komfort a klid na palubě jsou základními atributy, na kterých stojí většina švédských automobilů a platí to i pro S60. Překvapila mě i svou nečekanou zábavností a obratností.

Třetí S60 je sice stále aktuálně vyráběné auto, ale jelikož přišla na trh v roce 2018, tak se začíná hojně objevovat na sekundárním trhu. Navíc za poměrně zajímavé peníze. Testovaný kousek měl najeto pouze 40.000 kilometrů a prodejce AAA Auto si jej cenil na rovných 700.000 korun.

volvo-s60-2024-7 volvo-s60-2024-34

Na aktuálním modelu oceňuji decentně sportovní vzhled. Nepůsobí zbytečně agresivně, ale spíše příjemně kombinuje eleganci a dynamiku do jednoho emocionálně nabitého celku. Nechybí dnes už typická Thorova kladiva v předních světlometech a elegantní silueta sedanu. S60 je vlastně taková zmenšenina modelu S90, který se ukázal světu ještě o dva roky dříve. A je to dobře, protože tento designový jazyk se Volvu opravdu povedl a rozhodně můžu říci, že je to jeden z nejhezčích sedanů na trhu.

Sluší se dodat, že S60 mezigeneračně významně povyrostla, byť byste to z ladných rozměrů úplně netipovali. Se svou délkou 4761 mm překoná konkurenty z řad BMW 3 a Audi A4. Volvo S60 stojí na modulární platformě SPA, stejně jako devadesátková řada a příbuzné kombi V60.

volvo-s60-2024-5

Interiér by si zasloužil trochu více výrazných prvků. Drží se osvědčeného skandinávského designu, který funguje dobře, takže není důvod ho měnit. Například pozice za volantem mě mile překvapila. Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí nabízí široké možnosti nastavení. Stejně flexibilní je i sportovní volant. Sedadla poskytují dobré boční vedení, které v ostrých zatáčkách udrží tělo pevně na místě. Na kompaktní sedan nabízí S60 solidní prostor pro cestující na zadních sedadlech, a to nejen pro nohy, ale i nad hlavou. Skvělá práce!

volvo-s60-2024-23 volvo-s60-2024-28

A co infotainment? Nezvyklá vertikální orientace displeje se ukázala jako praktická. Rychle jsme se v něm zorientovali a dotyková obrazovka reaguje bez problémů. Volvo tradičně nabízí širokou škálu bezpečnostních asistentů včetně kamer. V pražských kolonách jsem si oblíbil pilot assist, což je v podstatě autonomní tempomat. Funguje spolehlivě a ve městě je to skvělý pomocník. A nesmíme zapomenout zmínit ticho v kabině, které mě doslova šokovalo. Ale člověk si na to rychle zvykne.

volvo-s60-2024-14 volvo-s60-2024-16

Pod kapotou testovaného vozu byl základní dvoulitrový čtyřválec spalující benzín. Rozhodně však není slabý, nabízí výkon 145 kW a točivý moment 300 Nm. Motor je navíc doplněn o mild-hybridní technologii. V kombinaci s pohonem předních kol se jedná o slušně dynamický vůz. Zrychlení na stovku trvá pouhých 7,6 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

volvo-s60-2024-31

Motor má dobré reakce a rád se nechá točit do otáček. Spotřeba se klidnou jízdou v rámci předpisů vejde i do 7 litrů. Testování sem zakončil se spotřebou 7,5 litrů a to jsem auto úplně nešetřil. Na svůj výkon a dynamiku je tato jednotka opravdu velmi efektivní. Nejvíc se mi ale líbil kultivovaný projev, nepamatuji si takto dobře vychovaný čtyřválec, který téměř nejde slyšet a nemá citelné vibrace. Motor byl spjat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7 DCTEVO. Ta řadí bleskurychle a ani jednou necukla. Také skvělá práce.

volvo-s60-2024-36

Volvo je především o komfortu a v tomto ohledu primárně funguje i podvozek. Auto dokonale žehlí nástrahy českých silnic a je vyloženě příjemné s ním, jezdit. Na denní jezdění a dlouhé cesty je to ideální stroj. Bylo tu však jedno překvapení a tím je chování v zatáčkách. S60 totiž do vínku dostalo i porci sportovního DNA a krásně krouží oblouky, přičemž karoserie se téměř nenaklání. Nebudu zastírat, opravdu mě tento vůz velmi pozitivně překvapil.

volvo-s60-2024-3

Pokud tedy hledáte kvalitně postavený, nadprůměrně vybavený, praktický, bezpečný a skvěle jezdící vůz, S60 je ideální volbou. Potěší navíc efektivním provozem a skvělými jízdními vlastnostmi. V bazaru navíc stojí citelně méně, přičemž nájezd byl na auto neznatelný.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz